Energia, regeneráció természetes erővel

Egészséges sportolás

Bringatúra Szentendrére a kerékpárúton, télen is

2023. december 02. - Krisztián és a sport

A Magyarország szívében elterülő Szentendre Budapestről az egyik legkönnyebben, akár gyerekekkel is elérhető épp ezért legnépszerűbb kerékpáros célpont. A kerékpártúra nem csupán testi frissességet, hanem gazdag kulturális élményeket és természeti szépségeket is ígér. A hosszú ősz utolsó napjaiban mi is mentünk egy idei szezonzáró kört.

Szentendre, a Festők Városa

Az útvonal célja Szentendre, Magyarország egyik legkedveltebb, nemzetközileg is elismert turisztikai célpontja. A város gazdag kulturális, művészeti és természeti látnivalóival kápráztat el.

Szentendre történelme egy gazdag faliszőnyeg, amelyet a római, oszmán és magyar hatások szálai szőttek. A város bájos utcáit barokk építészet, pasztellszínű házak és macskaköves utak szegélyezik, amelyek visszarepítik a látogatókat az időben.

A 20. század elején festők egy csoportja, köztük a híres Czóbel Béla, felfedezte a város egyedülálló varázsát. A nyugodt környezet és a pezsgő helyi kultúra együttesen inspirálta ezeket a művészeket arra, hogy Szentendrét tegyék otthonukká. Ma a város számos művészeti galériával és műteremmel büszkélkedhet, amelyek továbbra is bemutatják a helyi és nemzetközi művészek munkáit.

Az út

A kerékpártúra a Margit-híd budai hídfőjétől, a HÉV-megálló mellől indul. Az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárútvonalon haladva elénk tárul az izgalmas Duna menti panoráma a Margit-szigettel.

A Szentlélek tértől a kijelölt kerékpáros útvonal nem mindig egyértelmű, figyelni kell a táblákat és az egyenrangú útkereszteződéseket.

Óbuda sajátos kontrasztot alkot a római romok és a modern városrész között, érdemes lehet megnézni az Amfiteátrum maradványait.

Óbuda érintése után dönthetünk, hogy a gyakran zsúfolt Római-parton keresztül haladunk vagy a Nánási úton tekerünk tovább. A várost elhagyva egy különleges, érintetlenül hagyott ártéri erdőn át elérjük a Lupa-tavat. A Dera-patak felett átívelő új fémhíd már a város határához vezet, innen csak pár percnyi bringázás választ el Szentendre belvárosától és a hangulatos korzótól.

Látnivalók

Amennyiben a sportot egy kis kultúrával is vegyítenénk, érdemes a Dumtsa Korzóról feltekerni Szentendre hegy felőli oldalára, ahol a Skanzen bepillantást enged a hagyományos magyar falusi életbe, hiteles épületekkel és tárgyakkal, amelyek az ország vidéki örökségét mutatják be.

Amennyiben nem vagyunk ennyire fittek, a sétálóutcán található Marcipán Múzeum lehet ideális, amely a helyi és globális kulturális ikonok előtt tisztelgő, bonyolultan megmunkált marcipánszobrokkal gyönyörködteti a látogatókat.

Ha ezekhez nincs kedvünk, a számos kávézó vagy étterem egyikében ihatunk egy kávét, megtölthetjük kulacsunkat és erőállapotunktól függően tovább indulhatunk a Szentendrei-sziget és Vác, a Pilis vagy pedig vissza, Budapest irányába.

A túra különlegességét az adja, hogy annyira változatos térségeken vissza keresztül, hogy rácsodálkozunk miként kerültünk egy lakótelepről 1 perc alatt egy ártéri „erdőbe” vagy a zsúfolt Dunapartról az ókori romok, illetve a gázgyár megmaradt egyedi hangulatot árasztó lakónegyedébe. És ha elfáradunk útközben, bármikor visszatérhetünk Budapestre HÉV-vel.

Irén Nemess képét a Pixabay -ről töltöttem le.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.