Energia, regeneráció természetes erővel

Egészséges sportolás

Veszprém - Balatonvilágos kerékpárút mosolygósan

2023. október 02. - Krisztián és a sport

Túraútvonal egy jó tekeréshez az év utolsó meleg napjaira, azoknak, akik szeretik a kiváló panorámát. Nemrég a Balaton északi partja felé vettük az irányt és végigtekertük a Veszprém-Balatonalmádi kerékpárutat. Úgy döntöttünk, ezúttal kicsit tovább megyünk és felkeresünk kettőt a legjobb magaslatok közül, ahonnan igazán szép kilátás nyílik a Balatonra. A Veszprém-Balatonvilágos kirándulás.

Alsó, felső

Mivel vonattal könnyen elérhető és az északi part csak néhány pedálfordulat és egy kellemes gurulás lejtőn lefelé, ezért Veszprémből indultunk a Felsőörs felé tartó kerékpárúton, amely egyébként idén az Év kerékpárútja szavazáson is indult.

A vasútállomástól, könnyen eljuthatunk a Szilágyi László utcagalériához, ami a kerékpárút hivatalos nulladik kilométere. Innen már csak a kerékpáros piktogramokat kell követni és tekerni a 248-as számú útvonalon.

Amikor kiértünk a városból, átmentünk a 8-as főút alatt és magunk mögött hagytuk az ipari parkot, akkor egészen Alsóőrsig kiépített - szinte vadonatúj - kerékpárúton gurulhatunk. Felsőörsön is csak egy egészen rövid szakaszon kell osztoznunk az autókkal.

Alsóörsre beérve figyeljünk a balkanyarra a „Balaton kör” feliratú jelzőtáblával, mert könnyű rajta túlgurulni! Innen már csak pár méter és parton rá is csatlakozhatunk a Balaton körbeölelő kerékpárútra és ezután a főként lejtős, körülbelül 20 kilométeres bemelegítés után Tihany felé vehetjük az irányt.

Tihany

Csopakon és Balatonfüreden át haladunk tovább, végig kerékpárúton vagy kijelölt kerékpársávon, a strandok és szállodák mellett, keresztül a Tagore sétányon. Mivel legtöbb esetben a klassz fotók feltétele, hogy fentről nézünk lefelé, muszáj beiktatnunk Tihanyt. Füred után emiatt nem sokkal következik egy körülbelül két kilométeres szakasz, ahol hatvan méter emelkedés vár ránk. De nem kell megijedni, egyáltalán nem leküzdhetetlen akadály, ami után a tihanyi panoráma kárpótolni fog.

A félszigeten érdemes kicsit több időt eltölteni, lődörögni az apátság melletti Pisky-sétányon, megpihenni a Pünkösdi-ligetben. Egy kis nézelődés, frissítés, levendulaillat és Gombóc Artúr mellett néhány helyen még első osztályú kávéra is bukkanhatunk. (Természetesen a legjobbat nem a legfrekventáltabb helyen kell keresni, hanem kicsit lejjebb).

Délen

Ha úgy érezzük eleget láttunk a félszigetből, akkor legurulhatunk a kompig, amivel átcsorgunk Szántódra és balra fordulva újra rácsatlakozunk a Balaton kör aszfaltcsíkjára. Innen tényleg teljesen sík útvonalon haladunk tovább,

Zamárdin és Siófokon keresztül Balatonvilágos irányába. Hogy őszinték legyünk, ez a közel 20 kilométeres szakasz nem bővelkedik a látnivalókban - persze Siófokon a víztoronyra lehet vetni egy pillantást - csak követnünk kell a jelzéseket és a nyaralók, apartmanok, illetve kempingek rengetegében eljutunk Balatonvilágosig.

Egyből észrevesszük mikor érkeztünk meg, ugyanis egy rövid, de 10-12% százalékos emelkedő állja majd utunkat, aminek érdemes megfelelő fokozaton nekikezdeni. Miután felküzdöttük magunkat, már csak néhány tekerés és el is értük a Panoráma kilátót, ahol a Balatont a déli oldalról megcsodálva kifújhatjuk magunkat.

Merre tovább?

Ha eleget nézelődtünk és kellő mennyiségű fotó készült, több lehetőségünk is van. Abban az esetben, ha beérjük az eddigi közel 70 kilométerrel, akkor Balatonvilágoson vagy Balatonaligán könnyen felpattanhatunk egy vonatra Budapest irányába.

Ha azonban szeretnénk begyűjteni a havi Gran Fondo jelvényt, csak üljünk vissza a nyeregbe és a Magaspart érintésével teljesítsük a Balaton kiskört, vagy Balatonfőkajár irányába, rátérve a BuBa kerékpárútra, Polgárdi felé elindulhatunk Székesfehérvár felé.

Ha egy hosszabb, akár egész napos túrát keresel szép panorámával és sok látnivalóval, nem leküzdhetetlen emelkedőkkel, akkor érdemes Veszprémből Balatonvilágos irányába tekinteni.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.